Moreton Island - Tangalooma Island Resort

18 juli 2017 - Moreton Island, Australië

Bij aankomst in Brisbane was er een welkomst comité aanwezig van tientallen GROTE vleermuizen (flying fox) die met zonsondergang in actie kwamen.

De jetlag van de afgelopen dagen waren voelbaar en we vielen al heel vroeg in slaap! Het was kennelijk nodig!

Vanmorgen vroeg heeft de taxi ons naar de wharf gebracht om met de boot richting Moreton Island te varen. De boottocht alleen al was heerlijk! Strak blauwe lucht, 21 graden… perfect!

Moreton island is erg mooi. Het is de 3 na grootste zandeiland in de wereld (de bekende Fraser island is de grootste).

Er wonen slechts zo’n 70 mensen permanent op dit eiland en er is 1 resort – Tangalooma Dolphin Resort, waar wij dus ook de komende 2 nachten verblijven.

Omdat wij al hadden begrepen dat het morgen slecht weer wordt hebben we vandaag maar direct de marine boat tour geboekt om verschillende zeedieren te spotten. Zeeschilpadden en dolfijnen hebben we gespot. Helaas geen dugong (zeekoe) gezien, maar die zijn ook wat zeldzamer.

Vanavond mochten wij ook dolfijnen voeren! Dat was voor Abbie echt een prachtige belevenis… ze was er erg van onder de indruk. Rani (dolfijn) kwam ook alleen bij haar staan (zwemmen) en zwom alleen op mij af om zijn visje in ontvangst te nemen. :o)

Daarnaast heeft Abbie kennis gemaakt met diverse inheemse vogels zoals de kookaburra, de pelikaan en de brutale curlew die tussen de terrassen op zoek gaat naar etensresten.

Wederom een prachtige dag vol belevenissen. Abbie geeft regelmatig aan dat het voelt alsof ze in een droom beland is en ze heeft gelijk. Af en toe elkaar knijpen…even checken of we er daadwerkelijk zijn!

1. Sas:
    21 juli 2017
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten!!!
  2. Pa de Jongh:
    21 juli 2017
    Nice photo's and the weather seems to be very good. No doubt you guys are enjoying yourself, new impressions and experiences for Abby.
  3. Petra:
    21 juli 2017
    Wat een geweldige belevenissen.... Fijn dat jullie zo genieten en elke dag is weer een kadootje zo te lezen!
  4. Roel:
    21 juli 2017
    Het is echt alsof jullie in een andere wereld zijn gestapt, heerlijk kun je Nederland even achter je laten.
  5. Pa:
    21 juli 2017
    Fijn dat je blog nu goed te ontvangen is
  6. Wendy:
    21 juli 2017
    Wat ontzettend gaaf allemaal! Ik snap Abbie helemaal; klinkt als een droomreis!
  7. Ilona:
    22 juli 2017
    Wat zit het er geweldig uit!!!!! Zo jaloers! Geniet ervan!