Day 2 - Singapore

16 juli 2017 - Singapore, Singapore

Uiteindelijk maakte Jelle ons wakker om 10.30 uur nadat we pas weer rond 4 uur in de ochtend in slaap vielen.  Wij zijn maar snel opgestaan en hebben beneden in het café ontbeten.

Met de HIPPO zijn we een rondje meegereden. Abbie was echter bekaf en had last van de warmte dus eenmaal helemaal rond zijn we weer bij ons hotel (St Andrew’s cathedral) uitgestapt en het zwembad van het hotel ingedoken!

Eind van de middag vervolgens weer de stad ingegaan. Deze keer richting de quays waar we heerlijk gegeten hebben bij een Vietnamees restaurant.

Aangezien wij onze dag later waren begonnen en we toch al wel ‘laat’ thuis zouden zijn besloten we om de lasershow nog eens te bekijken, maar nu vanaf de andere kant van de haven (bij de Merilon met uitzicht op de Marina Bay Sands). Heel anders, en evengoed indrukwekkend. Rond 22.30 uur weer in het hotel en om 4 uur ’s nachts zouden wij door een taxibus worden opgehaald om naar de airport te gaan.

Singapore, we love you!

·       Culturele diversiteit

·       tolerantie en vooral ook acceptatie van de verschillende culturen, religies en gebruiken

·       gastvrij

·       veilig

·       ze wekken de indruk een gelukkig volk te zijn

Meest opvallend / anders dan thuis:

Mensen zitten op straat met eten en drinken en muziek te maken. Hoopjes gezelligheid....