Marcel & Tracey

21 juli 2017 - Lennox Head, Australië

Het stormde nog in ochtend wanneer wij weer terug naar het vasteland moesten. Aan boord voelde ik me al ziek worden door de deining en dat terwijl we nog niet eens vertrokken waren…. Oops.

Gelukkig viel het mee toen de boot eenmaal onderweg was en hoefde ik geen gebruik te maken van de uitgedeelde ‘kotszakjes’.

Aangekomen op het vasteland hebben we een huurauto opgehaald en zijn wij via de oostkust richting Marcel en Tracey gereden in Lennox Head (New South Wales).

Onderweg zijn we bij Byron Bay gestopt waar we vanaf de vuurtoren walvissen voorbij zagen trekken. Adembenemend mooi! Byron Bay is het meest Oostelijk puntje van Australië en verder errug toeristisch.

Dit gebied langs de oostkust trekt enorm veel surfers en we zien even later precies de reden daarvoor! Wat een golven!

Vanuit onze slaapkamer bij Marcel en Tracey horen we de zee breken op de rotsen. Hun huis is omgeven door schitterende tropische bomen en bloemen. Zij hebben o.a. bananen en sinaasappels van eigen oogst.

Wakker worden hier brings back memories….. het geluid van de diverse vogels is echt ‘thuiskomen’. Ik zal proberen een geluidsfragment te uploaden bij de videos.

Wat een lieve lieve mensen zijn Marcel en Tracey! Het was heerlijk om enkele dagen bij hun te verblijven. Wij zijn naar Lake Ainsworth gegaan om te suppen (paddle boarding). Aan het einde van de middag hebben ze ons meegenomen naar een bijzonder plekje om de zonsondergang te aanschouwen. Vanaf dit punt konden we Byron Bay lighthouse ook weer zien. Hier waren we echter alleen op de wereld, met de ruige zee.

Deze 2 dagen zal Abigael Buddy niet zo missen. Ze heeft een hoop honden-vriendjes erbij gekregen doordat Marcel een hondenopvang heeft, sommigen komen alleen overdag, sommigen zijn er voor langere tijd. WIj hebben met zijn allen een mooie strandwandeling gemaakt, inclusief alle honden :o)