Day 1 - Singapore

15 juli 2017 - Singapore (hotel), Singapore

Wauw! Singapore heeft ons werkelijk betoverd met haar schoonheid.

Na wat uurtjes geslapen te hebben bedachten we dat het leuk zou zijn om met een hop on hop off (Hippo) bus mee te gaan zodat we in de korte tijd dat wij hebben (2 dagen) zoveel mogelijk te kunnen zien... dat liep echter iets anders....

Na 2 haltes stapten we uit in Chinatown direct tegenover de Sri Veeramakaliamman tempel. Helaas was er op dat moment iets gaande waardoor we niet naar binnen konden om het te bezichtigen. Bovendien was ik niet bepaald 'geschikt' gekleed om een tempel te bezoeken :o). We hebben door Chinatown gewandeld en zagen vooral veel kitscherige kraampjes met goedkope 'meuk' (zoals Jelle dat zo verfijnd noemt...), maar ook diverse kramen waar je een pak op maat kunt laten maken.

Omdat onze Hippo bus niet bij onze halte stopte, zijn we maar gaan wandelen in de richting van de haven - Marina Bay.

Onderweg stopten wij bij de Lau Pa Sat Hawker Centre gelegen middenin de CBD. We hebben verschillende Aziatische heerlijkheden geprobeerd. De Engelse invloeden zijn hier goed zichtbaar, met een nagemaakte Big Ben met geluid en al!

Eenmaal bij de haven/baai aangekomen, zijn we bovenop de Marina Bay Sands geweest. Inmiddels waren we door locals op de hoogte gesteld dat het een nationale feestdag was en zodoende ook veel te zien rondom de baai. Een schouwspel van de marine, gevolgd door 2 f-16’s die laag over ons heen scheurden, verschillende helikopters stegen op en tot slot ook een grote vuurwerkshow op het water.

Wij zijn eind van de middag in Cloud forest beland. Dit is een van de twee grote domes die achter de Marina Bay Sands gebouwd zijn. Een ware trekpleister. Het leek een beetje op een levensechte ‘droomvlucht’ zonder de trollen en feeen. Abbie was hier lyrisch over en maakte wel 100 verschillende foto’s van de diverse vegetatie. Super leuk om te zien hoe zij andere dingen fotografeert dan wij :o)

Op aanraden van een local zijn we ‘s avonds naar Gardens by the Bay gegaan om de lichtshow te zien. Hier komen veel mensen op af, ook locals, om op een kleedje te zitten en te genieten van al dat moois.

Aansluitend liepen we door naar het water om ook de lasershow te zien. Iemand  tipte ons om eten af te halen en een plekje aan het water te zoeken. Zo gezegd, zo gedaan en wat was dat ook weer prachtig om te zien hoe ze muziek, licht, laser en water met elkaar samen laten ‘dansen’.

Het was al 22 uur geweest en we moesten nog even zien hoe we terug bij het hotel zouden komen. Wederom aan de wandel langs de waterkant totdat wij in de buurt van de beroemde Merilon (icoon van Singapore) waren. Nu we er toch zijn….

Terug in het hotel zagen we dat we 16,5 km hadden gelopen en dat was voor ons allemaal voelbaar. Knap dat Abigael dat zo heeft volgehouden zonder te klagen. Uiteindelijk dus geen gebruik meer gemaakt van de bus. Morgen weer een dag!

Na 2 uur slapen werden we wakker en konden we ook niet meer in slaap vallen…. Dan maar een midnight snack en spelletje op bed totdat we weer moe werden! You just gotta love jetlag!

1. Pa de Jongh:
    20 juli 2017
    Great photo's keep taking them.