Vertrekdag

15 juli 2017 - Singapore, Singapore

Zo, donderdag avond (na een geweldig teamuitje van Scalda) zijn we dan eindelijk richting Schiphol vertrokken en daarmee was onze zomervakantie dan toch echt van start gegaan! Wat hebben we lang uitgekeken naar het moment dat we deze reis zouden maken.
Op Schiphol zelf werden wij door mijn contactpersoon van Singapore Airlines opgewacht. Wij mochten via de business class balie inchecken en hebben daarna nog even een bakje koffie gedaan met hem. We vlogen met de nieuwe a350, een modern en zuinig toestel, vanaf Amsterdam rechtstreeks op Singapore en kregen als verrassing een honeymoon cake en champagne aan boord! Abigael heeft erg genoten van alle entertainment aan boord en had enige keuzestress bij het kiezen wat te bekijken / spelen.
Een nieuwe ervaring was vliegen door een onweersbui op wel 12 km hoogte. Nog nooit heb ik op zo'n hoogte midden in de wolken gezeten. Flitsen om je oren en heftige turbulentie waarbij de cabin crew evengoed een poos moesten blijven zitten.
's Morgens om 6 uur (lokale tijd) aangekomen in Singapore! De koffers waren al sneller bij de bagageband dan wij, en wij waren ook als snel! Ze waren al door personeel op een rijtje gezet naast de bagageband en konden wij onze spullen zo meenemen.
Onze eerste indruk van Singapore is hoe fantastisch groen alles is. Ik weet niet of het de bijnaam 'garden city' heeft, maar het zou er erg goed bijpassen.
Bij aankomst in het hotel hebben wij ontbeten en zijn even op bed gaan liggen.....eindelijk ontspannen, want we zijn er!