Motorhome adventure

23 juli 2017 - Dicky Beach, Australië

Inmiddels gaan we onze tweede nacht in de camper tegemoet. Voor ons samen een eerste keer reizen op deze manier. We hebben voor gemak gekozen en dat houdt in dat we er niet op zitten te wachten om de bedden / zithoek alsmaar te verbouwen. Het werd dus een 6-persoons motorhome van Apollo. Apollo omdat wij daar altijd goede zaken mee hebben gedaan en zo goed als geen klachten van onze klanten te hebben gehad. Bij aankomst in Brisbane zagen we een hoop mensen staan en hadden nog niet direct in de gaten dat ze allemaal op ontvangst van een camper zaten te wachten.
Jammer! zeker 2 uur later waren wij eindelijk aan de beurt. Het was inmiddels na 13 uur en we hadden intussen wel honger gekregen, maar niets bij ons.  Je begrijpt wel dat we tegen de tijd dat wij de instructies hadden gehad intussen zo snel mogelijk wilden vertrekken om nog voor donker op onze eerste locatie aan te komen.

Wij reden de stad uit richting een supermarkt en toen direct door naar Dicky Beach. Hier zijn we per toeval terecht gekomen nadat we zo'n 8/9 verschillende campings aan de Sunshine Coast hebben gebeld voor beschikbaarheid. Alles was vol! Hier schrok ik stiekem wel van aangezien de Australische schoolvakanties reeds voorbij zijn. Dicky Beach bleek echter best leuk. Prachtige strand die we 's nachts vanuit onze camper goed horen en een mooie camping, nette faciliteiten, kleinschalig en een gemoedelijke sfeer. Opvallend is wel dat de camping na 18 uur eigenlijk al muis stil is. Voor de aussies is het winter en bij zonsondergang (17.30-17.45) merk je dat de temperatuur al snel daalt. Het is dan ook heel erg donker waardoor het ook minder uitnodigend is om nog buiten te spelen. Als gevolg hiervan lig je relatief vroeg op bed en dat is prima want om 6 uur wordt je wakker gemaakt door allerlei vogelgeluiden die je simpelweg niet kunt negeren (zie ook filmpje...).

Zodoende waren we vanmorgen ook vroeg opgestaan en hebben we na het ontbijt een wandeling gemaakt naar het strand. De golven en stroming waren te sterk om Abbie te laten zwemmen, maar we hebben wel in de branding gesprongen en naar de tientallen surfers gekeken.
Na enige twijfel hebben we besloten om toch een bezoek te brengen aan Australia Zoo (20 minuten hier vandaan), het park van Steve Irwin. Jelle was bang dat het erg druk zou zijn (zondag) en ik vond het ondanks de korting die ik kreeg nog wel prijzig.
Achteraf zijn we heel blij dat we geweest zijn. Abbie heeft diverse dieren van dichtbij mogen bekijken / aanraken / knuffelen. Het park zelf is erg ruim in een bos opgezet waardoor je niet het gevoel hebt dat er heel veel andere mensen ook zijn. Naast commercieel zijn ze ook erg informatief voor de kinderen en er lopen ook rangers rond met verschillende dieren die je tussendoor ook kunt ontmoeten en vragen stellen. Dit geeft echt een persoonlijke touch.
Natuurlijk zou het geen park van Steve Irwin zijn zonder de Crocoseum (zie video) waar het publiek en een groots opgezette stadion kennis maakt met verschillende vogels en natuurlijk ook de bekende krokodillen. Dit gaat gepaard met een muziek spektakel en de presentatoren zijn getraind om uitleg te geven op de 'Irwin'-wijze. Over the top - bijna Amerikaans te noemen- maar ook educatief en dat maakt het wel erg leuk om te zien.
Vanavond hebben de de BBQ faciliteit gebruikt - voor Jelle een first time! Dit is volgens mij goed bevallen.
Abbie ligt inmiddels te slapen in haar eigen 'hutje' boven de bestuurderscabine, en wij drinken nog een wijntje in ons bed :o). Het was wederom een mooi en bijzondere dag Downunder.
Morgen vertekken we naar Fraser Lodge holiday Park in Hervey Bay. Dinsdag staat een whalewatch cruise op de planning. Het is weer even afwachten hoe de wifi mogelijkheden zijn op de volgende bestemming maar we melden ons zeker weer binnenkort, al dan niet via Social Media of een van de apps!
Foto's volgen snel!

1. Kirsten:
    23 juli 2017
    Wat een geweldige foto's en wat leuk dat Abbie een koala heeft mogen vasthouden :) zal ze wel fantastisch gevonden hebben!
  2. Pa de Jongh:
    23 juli 2017
    Geweldig, prachtige foto's. Leuk dat Abby met al die dieren heeft kunnen kennis maken. En ook heel knus in de camper. Have fun!