Townsville

2 augustus 2017 - Airlie Beach, Australië

Townsville is aanzienlijk groter dan we hadden verwacht. Met 170 000 inwoners toch een noemenswaardige plaats blijkt dan ook! De camping is wel ok, we hebben vanaf onze slaapplaats zicht op zee, maar verder vinden we de faciliteiten wel wat summier, zeker na Airlie beach :o).

Een oude klasgenoot van mij woont hier en wij hadden besloten om elkaar na 28 jaar weer eens te ontmoeten. Hij is in onze primary school time met zijn familie naar Alice Springs verhuisd en wij zijn een aantal jaar later naar Nederland vertrokken. Via Facebook hebben wij inmiddels alweer jaren contact met elkaar en zodoende wist hij ook dat wij aan de oostkust zaten.

Zijn ouders hadden ons uitgenodigd voor een borrel. Het was erg gezellig en zijn we uiteindelijk ook 's avonds blijven eten. Jonathan is nog altijd ook in contact met oa. ,ijn allereerste juf van de basisschool, Ms Spencer. Ik heb haar gisteren ook kort even gesproken aan de telefoon! Zij willen graag nog afspreken als we in Melbourne zijn over een paar weken! We zullen even kijken of het lukt, maar ik zou het wel echt te gek vinden!

Vanmorgen de dag begonnen met een bakkie bij Jonathan’s favoriete café en toen een lange wandeling (12 km) gemaakt langs de promenade van Townsville waar allerlei kunstwerken tentoongesteld werden.

Aangezien er diverse dieren in het water leven waardoor zwemmen vele maanden van het jaar risicovol kan zijn hebben ze een grote rockpool gemaakt waar je kunt zwemmen en aan de andere kant van de promenade een grote waterspeeltuin met glijbanen e.d. Hier kwamen we mensen die we eerder al op een camping in Airlie ontmoet hadden en zodoende een paar uur met hun opgetrokken.

Het was wederom een mooie dag. Morgen vroeg vertrekken we naar Cairns, onze eindbestemming met de camper. We hebben de laatste 2 nachten op een grote resortcamping geboekt zodat Abbie weer lekker kan zwemmen en spelen en wij vooral niet te veel hoeven te doen. Airlie Beach was wat dat betreft zo ontzettend goed bevallen dat we daar eigenlijk weer naar hunkeren :o).

Zaterdag aanstaande leveren we de camper in en halen Nicole en haar gezin op van de airport voor een gezamenlijke ‘vakantie’ in een AirBnB die wij geboekt hebben. Voor de mensen die niet weten, Nicole is mijn allereerste vriendin! Ik was 3,5 jaar oud toen wij elkaar op ballet leerden kennen. Onze moeders zijn lange tijd goed bevriend geweest en zodoende hebben wij ook contact onderhouden. Over de jaren blijven we elkaar toch wel opzoeken ondanks de grote afstand en inmiddels kunnen we wel spreken van een blijvende vriendschap!

Tot de volgende keer weer! Waarschijnlijk vanuit Cairns.

1. Ido en marijke:
    2 augustus 2017
    We lezen over Airly beach en Townsville en ons hart gaat weer open.!
    vanuit airly zijn wij toen nog een keer naar het reef geweest en dat was mooi, maar vanuit Cairns was het nóg mooier. Je zou zo weer willen boeken!
    Geniet ervan en pas op de croqs! Groetjes Marijke en Ido
  2. Sas:
    2 augustus 2017
    Heerlijk om weer te lezen dat jullie zo genieten!! xx
  3. Pa de Jongh:
    2 augustus 2017
    Multo benne, weer hele leuke foto's en ook dat je iemand na al die jaren hebt ontmoet.
    Groeten aan Nicole.
  4. Lot:
    2 augustus 2017
    Super leuk om te zien en lezen wat jullie allemaal meemaken daar! Geniet ervan! Xx
  5. Anton:
    2 augustus 2017
    Op Airlie Beach was destijds een hotel met daarin het Hard Croc Cafe. Ik heb er nog ergens een t-shirt van. :)
  6. Jacqueline schilperoort:
    6 augustus 2017
    Gave foto's en goed om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie genieten!
  7. Ria de feijter:
    7 augustus 2017
    Mooi zo'n "camper reis". Vele groeten en nog veel zien en genieten.