Melbourne (home sweet home)

17 augustus 2017 - Melbourne, Australië

(foto's en video's van Cairns en Melbourne worden op dit moment ook gepost)

Bij aankomst in Melbourne hebben we een huurauto opgehaald en zijn we direct naar Nanna gereden om bij haar de komende dagen te verblijven. We hadden op dat moment nog geen beloftes gemaakt over hoe lang we zouden blijven aangezien Kate (mijn nichtje) inmiddels bij haar was ingetrokken en we hierdoor in de woonkamer zouden moeten bivakkeren.

Na de eerste knuffels, gesprekjes, nog meer knuffels en gesprekjes hebben we onze bedden voor de nacht opgemaakt en zijn we gaan slapen.

Zondag hebben we met de familie gebarbecued en Abbie’s verjaardag gevierd samen met die van Sue.

Maandag was Abbie echt jarig. S morgens met Nanna samen naar het winkelcentrum geweest en ‘smiddags met Kate naar Philip Island om de penguins te zien.

Dinsdag hebben we Nanna meegenomen naar Templestowe. Dat vindt ze altijd een leuke trip. Terugkijken naar waar we vroeger woonden en een hapje eten bij de lokale pub.

Abbie had vele vragen vandaag en dat deed me veel. Ze was oprecht geinteresseerd in de plekken en verhalen van vroeger. Het was echt genieten.

Ook zijn we spontaan gestopt bij mijn eerste schooljuf. Van Jonathan had ik het adres gekregen en ik belde onaangekondigd aan. Ze stapte naar buiten en groette mij, ik zei ‘Good afternoon Ms Spencer’, haar reactie was goud waard! Ze wist diverse dingen nog te vertellen van toen! Super leuk!

Woensdag wilde ik eigenlijk naar de CBD (Centrum Melbourne) gaan om Abbie (en Jelle) een aantal leuke sites te laten zien, maar Jelle had daar niet zoveel zin in. Mijn alternatieve voorstellen spraken hem meer aan en we lieten Abbie kiezen. Het werd Puffing Billy, de beroemde stroomtrein uit 1900 waar je door de Dandenong ranges met je benen uit het raam bungelend reist. Dit heb ik meerdere malen (denk wel 5 keer) als kind gedaan en het was erg leuk om nu met Abbie daar te zijn! We zijn uitgestapt in het dorpje Emerald waar we bij een idyllisch bakkerij geluncht hebben alvorens weer terug te keren naar de startpunt, Belgrave.

Daarna stelde Jelle voor om nog verder door de Ranges te rijden en kwamen we uiteindelijk uit op de hoogste punt met lookout waar we 6 jaar geleden ook waren. Leuk om opnieuw foto’s te maken met Abbie, nu ze groter is!

’s Avonds met Nanna een poos aan tafel gezeten en foto’s bekeken. Ze vertelden verhalen en ik heb bij foto’s van mensen die ik niet kende ook namen achterop geschreven.

Je merkt goed dat ze erg geniet van onze aanwezigheid hier en om die reden besloten we ook om geen alternatieve slaapplek te zoeken. Met zijn drieën in de kleine woonkamer logeren is prima te doen nu we eerder de camper gewend waren!

Donderdag hadden we afgesproken met Ian, een oude vriend van de familie, meer een oom voor mij. Samen hebben we de Mornington Peninsula doorkruist, geluncht in Portsea (hotel), en uiteindelijk ook nog het strand gevonden waar wij vroeger ook altijd naar toe gingen. Hij liet dit plekje aan ons zien omdat hij hier zelf vroeger altijd ging surfen. Voor mijn gevoel was 1 dag te kort, maar meer tijd hebben we gewoon niet meer om langer bij anderen te zijn. Hopelijk komt hij volgend jaar weer eens naar Nederland toe!

De komende dagen hebben we nog wel een aantal leuke dingen gepland en daar gaan we nog even van genieten. Dinsdag avond vliegen we weer richting Singapore en wij komen donderdag ochtend weer in Nederland aan. Ik ga hier weg met dubbele gevoelens (alweer…..) en dat zal weer even een plekje moeten krijgen, maar wij kijken er allemaal wel weer uit om naar huis te komen. Familie, vrienden, huis, werk, studie/school…. En vooral ons eigen bed en ‘normale’ ritme lijkt ons wel weer heerlijk!

1. Pa de Jongh:
    17 augustus 2017
    Leuke foto's. En ook weer te zien waar we vroeger woonden en omgeving, Jara river, Abbie wilde binnen kijken hoor ik op de video. Sterkte bij het afscheid, wil think of you on the day.
  2. Moes:
    17 augustus 2017
    Wat een machtig mooie natuur is daar toch! Het is prachtig om de dieren te zien, de bossen en ravijnen. En hoe leuk en aanstekelijk zijn de diverse foto's van familieleden en vrienden. Een prachtige reis tot nu toe. Bovendien erg fijn dat Abigael dit alles bewust meemaakt en veel kan onthouden van wat en wíe ze gezien en ontmoet heeft.
  3. Jacqueline schilperoort:
    19 augustus 2017
    Wat leuk om eindelijk foto's te zien van Nanna waar je me zoveel over hebt verteld! Ik vind het geweldig voor je dat je dit samen met Jelle en Abbie weer mag meemaken. Geniet nog van de laatste dagen en inderdaad sterkte bij het afscheid !!!
  4. Ria de feijter:
    22 augustus 2017
    Dag Nina, Jelle, Abbigael,
    Dank voor je verhalen.
    Sterkte met afscheid nemen van je dierbaren daar.
    Afscheid nemen is en blijft lastig.
    En, thuiskomen is en blijft ook fijn.
    Leuk jullie weer te zien in het straatje.